Voorbeelden van gedekte schade en/of kosten

Enkele voorbeelden van gedekte schade en/of kosten (ten gevolge van een gedekt cyberincident) zijn:

Aanspraken van derden
  • Vanwege inbreuk op de privacy
  • Vanwege schending van geheimhoudingsplicht
  • Vanwege onvoldoende netwerkbeveiliging
Kosten
  • De kosten voor digitaal forensisch onderzoek
  • De kosten voor noodzakelijke communicatie met klanten, toezichthouders, justitie, creditmaatschappijen e.a.
  • De kosten voor extra klantenondersteuning, bijvoorbeeld via een callcenter
  • De kosten voor kredietbewaking
  • De kosten voor crisismanagement, reputatieherstel en pr-campagnes
  • De kosten voor reparatie, vervanging of herstel van websites, programma's of data
  • De kosten voor advies in systeembeveiliging
  • De kosten voor bepaalde juridische hulp of ondersteuning
Overige
  • Opgelegde toezichtmaatregelen, waaronder opgelegde boetes
  • Onbedoeld toegebrachte personenschade
  • Cyber afpersing (losgeld)
  • Bedrijfsschade, omzetverlies door cyberaanvallen
  • Hulp bij hacking, dataverlies en andere incidenten
  • Verlies van vermogen door social engineering

Schadefilosofie

De toegevoegde waarde van een verzekering blijkt altijd pas in geval van schade. De Hienfeld Cyberverzekering biedt een stuk ontzorging. Door een snelle en adequate opvolging in geval van een (vermoedelijk) cyberincident. Onze Cyberverzekering legt, naast de financiële compensatie, vooral de nadruk op de uitgebreide hulpverlening bij een gedekt cyberincident.

Zo is er een gespecialiseerd responseteam 24/7 bereikbaar, via een alarmcentrale. Waardoor er direct toegang is tot een netwerk van specialisten, zoals IT deskundigen en advocaten. Daarnaast staan ook de gespecialiseerde schadebehandelaars klaar om een (mogelijke) schadeclaim deskundig en voorspoedig af te handelen.

Het doel van de Hienfeld Cyberverzekering is om u zoveel mogelijk gemak te bieden bij een gedekt cyberincident en u zo goed mogelijk bij te staan. Om dit te kunnen waarborgen dient er bij (mogelijke dreiging van) een cyberincident direct contact opgenomen te worden met de alarmcentrale van de betreffende verzekeraar.

Overleggen met een van onze acceptanten?

Heeft u een vraag of wilt u graag even telefonisch
overleggen met een van onze cyberspecialisten
neem dan contact op met:

Onze acceptanten zijn altijd bereid om bij u langs te komen.